Forside Fora Hardware Telefon til min far: Et par bud Svar til: Telefon til min far: Et par bud

#4
Mr.Wizard
Rusher
  • 84 Indlæg
Offline

#0 Et alternativ til dine bud, kunne være måske være en Samsung A33 5g model = https://www.pricerunner.dk/pl/1-3201153409/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-A33-5G-128GB-Sammenlign-Priser

Hvis pricerunner’s listet SAR værdi er korrekt for A34 modellen du har linket til, så har A33 dobbelt så god en antenne(mener den er opgivet til 0,57 W/kg).
Og antennen er en af de parametre jeg syntes folk overser når de købet mobil. Hvad godt er det med en mobil, hvis den har dårlig signal modtagelse…..især noget man kan komme til at fortryde, hvis man en dag befinder sig i et område af DK(eller i udlandet på ferie), hvor antenne dækningen er mindre optimal og man derfor risikerer at mobilen ikke kan opfange et signal?

Mht. lager plads.
Jeg havde personligt ingen problemer med mangel på plads da jeg havde 64GB på min mobil. Og senere da jeg fik 128GB har jeg plads i overflod. Jeg har derfor lidt svært ved at se, hvorfor at du vælger at have 256GB som et minimums krav til en mobil….og så endda til din far? Medmindre forventningen er at han dagligt optager video klip og tager mange billeder….og ikke gider at slette dem han ikke fik brug for at gemme med jævne mellemrum. Ok, så kan det da godt være at pladsen har en større betydning. Men ellers ville jeg bestemt foreslå at spare pengene og gå med en 128GB model. Og som du selv nævner, så kan han jo altid senere bruge micro SD-kort, hvis pladsen alligevel blev et problem.

A14 modellen, mangler iøvrigt optisk billed stabilisering….så hvis han skal filme, vil dette nok tælle imod den model.

Kineser telefoner ville jeg nok være lidt påpasselig med, jævnfør Huawei sagen m.fl. Især hvis det er planen at mobilen skal holde i mange år. Går der på et tidspunkt politisk hårdknude imellem de kinesiske ledere og EU lederne, har vi jo set før hvilke konsekvenser det kan få for folk der ejer kinesiske mobiltelefoner! Vi lever i lidt “ustabile politiske” tider, så den slags kan også være en parameter at have med i sine købs overvejelser. Og ikke kun indenfor mobil telefoner…

/my 2 cents