Forside › Fora › Penge og Ăžkonomi › Aktier – tips og indsigt › Svar til: Aktier – tips og indsigt
- E-peen: 1,073
SÄ spÞrgsmÄlet er nu, er det nu man skal sÊlge eller hÄbe pÄ eksperterne har ret og nÊste Är bliver et godt aktie Är?
Hvad taler for at sÊlge nu? Verden har vÊnnet/tilpasset sig Ukraine krigen, sÄ snart den slutter, sÄ vil det kun have en positiv effekt pÄ aktie markedet.
Gaza konflikten er en meget lille konflikt som ingen effekt har pÄ resten af verden.
Aktie markedet har vÊret igennem en hÄrd tid pga de hÞje indlÄnsrenter, som har trukket en masse kapital ud af aktiemarkedet og over i obligationer som har en bedre afkast, eller sat pÄ sidelinjen indtil lysere tider.
FED har endeligt signaleret nedsÊttelse af indlÄnsrenten, hvilket betyder at de penge som blev trukket ud af aktie markedet, er ved at gÞres klar til at blive investeret tilbage. Penge er sÄ smÄt allerede begyndt at komme lidt ind pga FEDs seneste udmelding, og jeg tror der ligger en del flere penge pÄ side linjen og venter, sÄ snart vi ser renten faktisk begynder at falde.
Der er selvfÞlgelig aldrig nogen garanti for noget som helst, alt kan ske. Men du overvejer at sÊlge aktierne hvor nuvÊrende vÊrdi allerede har taget Ukraine og Gaza krigene samt hÞje indlÄnsrenter i betragtning. Enhver positiv nyhed pÄ en af de nÊvnte, vil kun have en positiv effekt pÄ aktiemarkedet.
Jeg ville godt nok arge mig hvis jeg solgte mine aktier lige inden starten pÄ et bull run. Jeg ville vente og se tiden an med 1 Är eller 2, hvis jeg var dig, med mindre du virkelig skal bruge pengene snart.
- Dette svar blev Êndret 1 Är, 6 mÄneder siden af knekker.