Forside Fora Penge og økonomi Aktier – tips og indsigt Svar til: Aktier – tips og indsigt

#271
knekker
Rusher
  • 931 Indlæg
Offline

Så spørgsmålet er nu, er det nu man skal sælge eller håbe på eksperterne har ret og næste år bliver et godt aktie år?

Hvad taler for at sælge nu? Verden har vænnet/tilpasset sig Ukraine krigen, så snart den slutter, så vil det kun have en positiv effekt på aktie markedet.
Gaza konflikten er en meget lille konflikt som ingen effekt har på resten af verden.

Aktie markedet har været igennem en hård tid pga de høje indlånsrenter, som har trukket en masse kapital ud af aktiemarkedet og over i obligationer som har en bedre afkast, eller sat på sidelinjen indtil lysere tider.

FED har endeligt signaleret nedsættelse af indlånsrenten, hvilket betyder at de penge som blev trukket ud af aktie markedet, er ved at gøres klar til at blive investeret tilbage. Penge er så småt allerede begyndt at komme lidt ind pga FEDs seneste udmelding, og jeg tror der ligger en del flere penge på side linjen og venter, så snart vi ser renten faktisk begynder at falde.

Der er selvfølgelig aldrig nogen garanti for noget som helst, alt kan ske. Men du overvejer at sælge aktierne hvor nuværende værdi allerede har taget Ukraine og Gaza krigene samt høje indlånsrenter i betragtning. Enhver positiv nyhed på en af de nævnte, vil kun have en positiv effekt på aktiemarkedet.
Jeg ville godt nok arge mig hvis jeg solgte mine aktier lige inden starten på et bull run. Jeg ville vente og se tiden an med 1 år eller 2, hvis jeg var dig, med mindre du virkelig skal bruge pengene snart.

  • Dette svar blev ændret 7 måneder siden af knekker.
  • Dette svar blev ændret 7 måneder siden af knekker.
  • Dette svar blev ændret 7 måneder siden af knekker.