Forside › Fora › Penge og Ăžkonomi › Aktier – tips og indsigt › Svar til: Aktier – tips og indsigt
- E-peen: 1,073
Personlig ser jeg et semi svĂŠrt 2024. Lavere renter, og det er pga. en forventet fald i efterspĂžrges. Endvidere vil det pres arbejdsmarked ned. SĂ„ er lidt op i luften om det giver nok.
Europa befinder sig i en recession, chefen for et stort beton firma fortalte mig forleden at han spÄrede faldende priser pÄ bygge materialer midt 2024, hvilket fortÊller os at samfundet holder igen med deres penge i forhold til nye byggeprojekter og forbrug.
Men man skal huske pÄ at aktiemarkedet kigger 1-2 Är frem, og er derfor de fÞrste til at reagere sÄ snart de kan se lysere tider i sigte. SÄ selv om du og jeg kommer til at se og mÊrke en stille Þkonomi en god del af 2024, sÄ er der stadig en god chance for at vi snart ser et aktiemarked der begynder at reagere mere positivt, sÄ snart FED og ECB gÄr igang med at sÊnke renten.
Faldende renter = mere lÄn = mere forbrug og investering = positivt for firmaers omsÊtning = aktievÊrdien for firmaerne stiger = godt for aktie markedet.