Forside Fora Penge og økonomi Aktier – tips og indsigt Svar til: Aktier – tips og indsigt

#272
knekker
Rusher
  • 931 Indlæg
Offline

Personlig ser jeg et semi svært 2024. Lavere renter, og det er pga. en forventet fald i efterspørges. Endvidere vil det pres arbejdsmarked ned. Så er lidt op i luften om det giver nok.

Europa befinder sig i en recession, chefen for et stort beton firma fortalte mig forleden at han spårede faldende priser på bygge materialer midt 2024, hvilket fortæller os at samfundet holder igen med deres penge i forhold til nye byggeprojekter og forbrug.

Men man skal huske på at aktiemarkedet kigger 1-2 år frem, og er derfor de første til at reagere så snart de kan se lysere tider i sigte. Så selv om du og jeg kommer til at se og mærke en stille økonomi en god del af 2024, så er der stadig en god chance for at vi snart ser et aktiemarked der begynder at reagere mere positivt, så snart FED og ECB går igang med at sænke renten.

Faldende renter = mere lån = mere forbrug og investering = positivt for firmaers omsætning = aktieværdien for firmaerne stiger = godt for aktie markedet.