Forside › Fora › Udvalgte spil › Diablo 2 (Resurrected) › Diablo II Resurrected pĂĄ torsdag :D › Svar til: Diablo II Resurrected pĂĄ torsdag :D
- E-peen: 264
Jeg nĂĄede at spille betaen en smule pĂĄ PS4 og umiddelbart kunne jeg godt fornemme at det ikke afvikles lige sĂĄ smooth med en controller, som med mus / tastatur. Det kan IMO ikke helt sammenlignes med D3 (som blev udviklet med konsol/controller in mente) eftersom D2R nu engang er udviklet til mus/tastatur, hvorefter udviklerne ifm. D2R har mĂĄtte lave ændringer ift. at fĂĄ det til at kunne afvikles “best muligt” med en controller.
I praksis betyder det at controlleren skal forsøge at imitere mus/tastatur, hvortil denne styring er blevet modificeret for at kunne lykkedes. Det betyder bl. a. at hvor man pĂĄ PC klikker der hvor man vil gĂĄ hen, sĂĄ bevæger man sig ved at styre i den pĂĄgældende retning med analogpinden pĂĄ konsol. Dette gør sĂĄ at man nu fx vil kunne løbe kontinuerligt ind i en væg, hvilket i D2 ikke var muligt da man ikke kunne klikke sig ind i væggen. Denne controller konvertering kan godt mærkes, hvortil D3 – efter min mening – klart spiller bedre med en controller end D2R (ift. movement), dog spiller D2R “godt nok” til at det er en udmærket oplevelse.
Det jeg er mest spændt pĂĄ at opleve, er nĂĄr det kommer til ting som teleport, samt diverse casterspells (fx meteor, blizzard, m.m.). Med en mus / curser kan man smide disse lige nøjagtig oven i de mobs (eller for den sags skyld der hvor de er pĂĄ vej hen) som man ønsker. Med en controller er det ikke muligt at smide disse spells der hvor man konkret ønsker dem, hvorved disse udelukkende er retningsbestemte og bliver afgjort af der hvor man sigter hen med den anden analogpind. Jeg forestiller mig at der ved konsollerne er en eller anden form for “auto aim”, sĂĄ disse fx bliver smidt oven i champions / elites / osv., dog er jeg ikke sikker. Der skal nok være nogle beregninger som afgøre hvor spilleren formentlig ville ønske at smide disse. Ift. teleport / leap (sikkert ogsĂĄ flere?) kan det muligvis være en udfordring at lave præcis jumps, da afstanden jo ikke styres manuelt.
