Forside › Fora › Off-topic › Køb eller leasing af bil? › Svar til: Køb eller leasing af bil?

- 347 Indlæg
#17 Ift. løbende driftsomkostninger hænger du da også røven i klaskehøjde med en stor, speciel, 10 år gammel Mercedes der sikkert også har gået en god sjat km?
Vil det ikke også være pænt dyrt at lave privatleasing på sådan en bil? Mit indtryk er at de fleste af den type biler du har er på finansiel leasing, hvor du selv står med alle de udgifter du nævner.
Du har ret. Min røv kan være i klaskehøjde og det lever jeg med. Økonomisk lider jeg ikke over det, men det er faktisk mest oplevelsen med værditabet på mine to seneste biler der igen har prikket til min hang til leasing.
Købet af CLS’eren blev lidt en nødvendighed for at bilens markedsværdi nogenlunde kom til at matche den gæld vi havde til overs. Jeg fik den til en rigtig god pris på engros-handel (min kammerat er mekaniker og modellen er generelt meget driftsikker og strøg igennem syn) så de penge jeg tabte på vores Mercedes B er nu dækket ind igen. Bilen har kun kørt 172.000 og er, for modellen, knapt kørt varm.
At den er 10 år gammel er ikke udfordringen her. De ting som er lavet og betalt indtil videre er jo normal drift (motorlampe-delen er ikke alvorlig men skal desværre laves på aut. værksted).
Jo, mange kører dem på flex- og split-leasing men regulær privatleasing på sådan en her ville stå i ca. 5.500 om måneden og en udbetaling på 35.000 med 20.000 km. Det ville være et fint kompromis for mig og måske sælger jeg den igen snart for så at privatlease en tilsvarende.
At den har 305 hk, køl i sæder, aut. gear etc. gør det ikke kedeligere at køre i den 😅
- Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af Mart33N.