Forside Fora Politik/Samfund Tesla konflikten – hjælp til at forstå Svar til: Tesla konflikten – hjælp til at forstå

#20
knekker
Rusher
  • 931 Indlæg
Offline

Kan godt se at der sidder et par stykker her inde som tydeligvis har en stærk mening om nyheden, men samtidig slet ikke har fjerneste anelse hvad de snakker om i forhold til denne situation.

Hvad mainstream aviserne ikke fortæller jer er at mere end 90% af Tesla’s værkstedets ansatte er slet ikke interesseret i en overenskomst med IF Metall og er stadig på arbejde under strejken, da de faktisk er rigtig glade for lønningen og arbejdsforholdene.
Under hele forløbet fra da IF Metall gik i glinch med Tesla, blev de ansatte på Teslas værksteder aldrig på noget tidspunkt spurgt ind til hvordan de havde det og hvad de selv havde lyst til. Derimod oplever de akurat det samme som det Cancerman selv oplevede, hvilket var at blive intimideret og truert hvis man ikke makker ret og strejker eller bliver medlem. Og ja jeg arbejdede også selv på en fabrik inden jeg gik igang med min karriere, og kan 100% genkende oplevelsen, tillidsmanden var denne underklasse taber bodega type med konstant rynkede bryn, døde øjne og hængerøvs bukser, som truede med fyring hvis jeg ikke frivilligt meldte mig i 3F til over 1000 kr i måned/kvartal, kan jeg ikke huske. Jeg husker hvertifald at det var mange penge.

Det komiske i hele den her situation er at IF Metall har erklæret strejke hos Tesla’s værksteder, men alle Tesla’s svensker værksteder arbejder stort set på fuld styrke.

Dette viser blot at dette handler ikke om de ansatte, men fagforeningen IF Metall’s egne interesser. De er ved at miste fodfæste i landet, og ser derfor denne kamp med Tesla som lidt af en overlevelses/relevans kamp for dem. Samtidig skal man huske på at kontigent til IF Metall er ret høj og folk betaler pension til fonden som fortsat gerne skulle kunne betale de høje lønningen til forforegningens ledelse.

Tesla Sweden technician on IF Metall strike: ‘They didn’t ask us how we are’

Tesla employee laments escalating union strike in Sweden: “Why is nobody listening to us?”

Tesla Sweden sheds light on impact of IF Metall strike

Swedish Agency threatened with fines for withholding Tesla’s license plates

  • Dette svar blev ændret 7 måneder, 3 uger siden af knekker.
  • Dette svar blev ændret 7 måneder, 3 uger siden af knekker.