Forside Fora Politik/Samfund Hvor meget må en familie koste samfundet? Svar til: Hvor meget må en familie koste samfundet?

#7
hqx
Rusher
#0 Trådstarter
  • 353 Indlæg
Offline

#0

* Er det kun familier med anden etnisk herkomst der skal udvises eller skal det gælde _alle_ familier der koster samfundet dyrt?

* Hvor meget må man koste? Hvad er en fair grænse? Og er det kun på socialområdet der skal være en cap? Vi kan jo også indføre det på eks. sundhedsområdet?

* I fængsel kommer de vel hvis de gør noget ulovligt uanset hvad. Eller vil du smide dem i fængsel fordi kommunen har valgt at bruge for mange penge på dem?

1. Naturligvis er det kun familier som ikke er danske statsborger som, i teorien hvis det er løsningen, kan udvises, det er naturligt.
2. Jeg ved ikke hvad grænsen skal være – men jeg mener ikke det er rimeligt at det skal koste så meget. I forhold til sundhed bliver der allerede prioteret. Der er en del behandlinger som ikke er godkendte, simplelthen fordi de for dyre.
3. Jeg, personligt, tror ikke mange af disse personer kommer i fængsel fordi de er for unge eller fordi deres overtrædelser ikke er grove nok/bevist. Kommunen bruger jo ikke den mængde penge for sjov.

Hele pointen for mig var egentlig et oplæg til en diskussion, netop fordi jeg ikke ved hvad løsningen er, men at jeg føler at det er ufatteligt mange penge at bruge på relativt få som er destruktive for deres omgivelser.