Forside Fora Penge og økonomi MitID Sutter PIK!!!

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    Hold da kæft et PIS APP! Undskyld mit sprog, men Nej nej nej nej!! Fuck dem som har stået bag
    det katastrofale omgang rævepis!

    I alle de år har jeg kunne fint købe ting fra Amazon.co.uk, og det virkede første gang med NemID. Jeg kan faktisk stort set ikke huske en eneste gang hvor en nemID godkendelse fejlede.

    Nu er NemID lagt i graven og man er tvunget over på det MitPIS som bare ikke fungerer og fejler konstant.
    App’en crasher, den fryser, godkendelser går aldrig igennem.

    Hvordan kan man nogensinde stå bag sådan et projekt og så udgive det?
    Vi burde seriøst indføre dødstraf til
    * personen der har stået bag NemID
    * personen som tog beslutningen om at erstatte NemID med MitPIS

    Fuck en omgang lort!

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Kenkari
    Moderator
    • 1819 Indlæg
    Online

    Sikker dog et relevant og fyldestgørende forklaret indlæg. Det er som om det ALDRIG er set før.

    "Arguing with retards is lke playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #2
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Udover at det er pisse besværligt at få tid på borgerservice hvis man er blevet lukket ude eller er under 15(mener jeg?)

    Så har jeg aldrig oplevet problemer med det!, det har virket fra day 1 på alle mine enheder.

    Savner kun at man får en notifikation i stedet for selv at skulle finde og åbne appen? men det må være noget sikkerhedsmæssigt der gør de har valgt at sløjfe den funktion?

    Enkelte apps har en knap der kan åbne mitid for en, det burde være standard!

    GL & HF

    #3
    Emilsa
    Rusher
    • 905 Indlæg
    Offline

    Fejl 40?

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #4
    Kenkari
    Moderator
    • 1819 Indlæg
    Online

    #3: Mindst

    "Arguing with retards is lke playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #5
    VampiricEye
    Rusher
    • 3212 Indlæg
    Offline

    Jeg gnubbede lige mit beskidte lem op af min smartphone, imens MitID var åbent. Der skete ikke rigtigt noget. Skal man betale for en slags premium for at opnå den ønskede effekt?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #6
    -dut-
    Rusher
    • 905 Indlæg
    Offline

    #5 jeg tror at du skal dreje telefonen, således at den beskrevne gnubben af uvasket lem på telefon tilpasser slideren i appen.

    Eller gnub sidelæns!

    #7
    LiberNull
    Rusher
    • 424 Indlæg
    Offline

    Har ikke haft problemer med MitId… endnu.

    The multiplication of our kind borders on the obscene; the duty to love them, on the preposterous.

    #8
    Schalde
    Rusher
    • 742 Indlæg
    Offline

    Jeg vil ikke være den fyr… Men har seriøst aldrig haft nogen problemer med den, har både købt udenlandsk, og loggede på diverse ting på daglig basis…kan være det er specifikke telefoner der volder problemer.

    #9
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 450 Indlæg
    Offline

    #3
    +1

    #0
    Lev med det.

    #10
    Cancerman
    Head Rusher
    • 2520 Indlæg
    Offline

    Problemerne med MitId er hverken noget så basalt som at den crasher eller du ikke får en notifikation (som er by design)

    Problemerne er bla at vi igen, igen absolut skulle opfinde den dybe tallerken.
    At de har fjernet et sikkerhedsniveau ved at droppe password.
    At de på ingen måde har supportapparatet til at hjælpe den ældre generation
    At folk der bor i udlandet er fucked.

    Men ja. Det er en fucked up løsning og totalt håbløst designet.

    #11
    -dut-
    Rusher
    • 905 Indlæg
    Offline

    #10 yep, man har udviklet NemID som fungerede fint, og nu bruges penge på at lave et nyt dårligere system. Det er spild af penge og spild af folks tid.

    #12
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Glemte at tilføje at oprettelsen af mit id kan være et mareridt, jeg måtte prøve 10-15 gange før oprettelsen gik igennem uden fejl efter ansigts scanning.

    Men når først det er oprettet har jeg ikke oplevet problemer.

    GL & HF

    #13
    SvenBent
    Rusher
    • 190 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke haft problemer men jeg bruger det heller ikke saa meget.

    Ansigts scanner?

    - Sven Bent

    • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af SvenBent.
    #14
    SealDK
    Rusher
    • 161 Indlæg
    Offline

    #5 Hahahah stort morgen grin her inden job, kanon god start på dagen, tak

    #6 Griner, god teknisk support

    #15
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke haft problemer men jeg bruger det heller ikke saa meget.

    Ansigts scanner?

    • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af SvenBent.

    Ja ved oprettelse med brug af pas skal man scanne sit ansigt!

    GL & HF

    #16
    hausner
    Moderator
    • 379 Indlæg
    Offline

    er spild af penge og spild af folks tid.

    NEM-ID er en gammel fætter og sikkerhedsstandarderne har ændret sig meget gennem årene. Så sikkerhedsmæssigt giver det formentlig god mening. eks. er det kun certificerede brokere (og ikke alle tjenesteudbyderne som i NEM-ID), der får adgang direkte til MitID-identiteterne.
    Man kan heller ikke bare dele MitID med andre som man kunne med NEMID.
    Derudover skal alle IT-løsninger i staten konkurenceudsættes med jævne mellemrum. Det var det der skete med NEM-ID, selvom det faktisk var Nets der vandt begge hvis jeg ikke husker helt forkert.

    • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af hausner.
    #17
    Nass
    Rusher
    • 359 Indlæg
    Offline

    Dødstrusler ligefrem, hold nu op

    #18
    Festival_H
    Rusher
    • 660 Indlæg
    Offline

    Jeg synes også det er lort. Og deres beslutning om at fjerne notifikationer pga sikkerhed gir ingen mening for mig. Jeg vil da netop have en besked på min phone når der er nogle der forsøger at misbruge min konto!

    Jeg har cirka lige så mange problemer med det som med NemID. Både på danske og udenlandske services!

    • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af Festival_H.
    #19
    SvenBent
    Rusher
    • 190 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke haft problemer men jeg bruger det heller ikke saa meget.

    Ansigts scanner?

    • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af SvenBent.

    Ja ved oprettelse med brug af pas skal man scanne sit ansigt!

    Bare ag ren overmaadig nysgerrighed.
    Jeg konveterede bare mit nem id over og skulle hvis ikke rigtige goere saa meget andet. men det kan godt vare jeg husk forkert.
    Opretttede du et nyt id med mitid?

    sidehistorie:
    Jeg opretter nye bank konto/creditkort ca et par gange I kvartalet herovre i ulandet. og maa indroemme jeg savner sgu lidt at have nem/mitID til at goere det nemt og hurtigt. I stedet skal jeg jeg bruge baade mit SSN samt Koerkort nummer og svare spoergsmall omkring min kredit historie (Hvornar koebte du din bil or hvor meget betaler du om maanende paa dit huslaan) for at identificere mig til nye banker. og det virker ogsaa lidt usikker at det er kiopibare information dvs den person der laeser og checker mine ting her nu alle de data der skal til for at imitere mig til andre.

    der er nok an god grund at unde skatte saeson saa er der massevist af historie omkring identites tyverir or skatte tilbage betaling

    - Sven Bent

    #20
    Mikaa
    Rusher
    • 99 Indlæg
    Offline

    #19
    Det kunne man i starten, men senere blev det kun muligt at oprette sig ved at scanne chippen i sit pas direkte i MitID app’en og derefter scanne sit ansigt med telefonen.

    Ved dog ikke hvornår det skiftede, men det er mit indtryk at oprettelsesmulighederne skiftede da NemID “officielt” døde ved udgangen af oktober.

    Mine forældre havde svært ved at oprette sig, men har ikke oplevet problemer ved brug, ej heller her.

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

    #21
    NightBreaker
    Moderator
    • 1048 Indlæg
    Offline

    Det er en skod app, men mange fejl. Hvorfor vi skulle bruge penge på at opfinde den dybe tallerken en gang til. Fatter jeg ikke.

    #22
    Fisker
    Rusher
    • 359 Indlæg
    Offline

    #2 Det er vist for at mindske muligheden for at snyde folk som måske bare godkender uden at tjekke hvad de godkender.

    #10 At den ældre generation nu kan komme igennem uden nødvendigvis at skulle huske et kompliceret password er i min verden en forbedring. At udrulningen så har lagt kommunernes Borgerservice ned er selvfølgelig noget lort.

    #16 En anden ting der trods alt også er positivt er at man denne gang har sat sig på ejerskabet af løsningerne.

    Med NemID er det basalt set en løsning som Nets ejer (sammen med bankerne) med nye IT-Projekter har man lagt vægt på at man ejer løsningen så nu er det offentlige samt bankerne som ejer løsningen.

    Det samme er i øvrigt også tilfældet med den nye Digital Post løsning, det er eBoks som ejer den gamle, men det offentlige som ejer den nye.

    Når det så kommer til genudbud så byder man på at drifte og udvikle vores(samfundets) løsning hvilket jeg umiddelbart ser som bedre end at vi kastede penge efter at et firma lavede en løsning som de så selv ejede.

    • Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Fisker.
    #23
    Festival_H
    Rusher
    • 660 Indlæg
    Offline

    #10 Fair nok. Så ha notifications slået fra default, men gi mulighed for IT Kyndige kan slå det til hvis de har lyst til det. Jeg vil faktisk gerne have en notification hvis der er nogle der prøver at indtaste mit brugernavn i en MitID boks, for der skal jo ikke password på længere…

    #24
    Fisker
    Rusher
    • 359 Indlæg
    Offline

    #23 Du kan ændre hvad du bliver notificeret om inde på selvbetjening

    #25
    Kenkari
    Moderator
    • 1819 Indlæg
    Online

    #24: det er ikke muligt at få en notifikation omkring en aktivitet på MitID

    "Arguing with retards is lke playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #26
    Fisker
    Rusher
    • 359 Indlæg
    Offline

    #25 Det burde det være jf. deres hjemmeside hvert fald

    #27
    Kenkari
    Moderator
    • 1819 Indlæg
    Online

    #26: Kan du linke til det? Jeg har snust rundt på min selvbetjening, og selvom den står til at give en notifikation på min mobil, så gør den ikke.

    De har vist også selv sagt, at notifikation på mobilen ikke virker

    "Arguing with retards is lke playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #28
    velle
    Rusher
    • 23 Indlæg
    Offline

    Er enig i at det sutter. Var nød til at gendanne min tlf, skulle så have nye aktiveringskode via pas. Kommer hele vejen med skanning af pas, ansigt osv og så melder den fejl når jeg skal aktivere :S Har forsøgt siden slutningen af oktober, at få tid på borgerservice. Det er nu lykkedes mig, at få tid d 9/1-23. Deres kundeservice har ikke kunne afhjælpe problemet. Så det er bare super fedt

    #29
    Fisker
    Rusher
    • 359 Indlæg
    Offline

    #27 Notifikationsindstillingerne i din profil burde gøre det hvis man satte det til information umiddelbart, men har også “lige” testet det og det ser ikke ud til at fungere selv om de dukker op som aktiviteter med niveauet information…

    • Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Fisker.
    #30
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    eneste tidspunkt jeg har haft problemer med mitID har været når jeg ville logge på min netbank igennem min banks mobilbank-app. Så nu bruger jeg bare hjemmesiden, via min mobil… (Den får notifikationen, til at logge på, inde i mitID, men bankappen siger bare at den ikke kan)

    men ellers har jeg ingen problemer haft

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...