Forside › Fora › Politik/Samfund › Elon Musk er et Geni › Svar til: Elon Musk er et Geni
- E-peen: 329
#19 – Om medarbejderne selv kunne vælge at møde eller ej er ligegyldigt, nÃ¥r Tesla holder fabrikken Ã¥ben i strid med de restriktioner, som gjaldt i Californien pÃ¥ det tidspunkt. Det er, imo, ligegyldigt om restriktionerne var pga. covid-19, mange bier eller skovbrande – omend jeg fornemmer, at vi ikke deler opfattelse af covid-19.
Boring Companys tunnelsystem i Las Vegas bliver ikke offentlig transport i den forstand, at alle kan køre derned i egen bil – de planer og tegninger, som jeg har læst og set, beskriver det mere som et lukket system, hvor transporten sker med Tesla-biler og i fremtiden ogsÃ¥ med et køretøj, bygget pÃ¥ en Tesla 3, som kan transportere 12 til 16 personer (altsÃ¥ en bus?). Det lyder mere som biler i en metro-tunnel.. og nej, Boring Company laver ikke metroer, I know. (https://www.theverge.com/2020/12/15/22176596/elon-musk-boring-company-las-vegas-strip-tesla-tunnels)
Tunnelplanerne i Miami kan jeg kun finde meget indledende oplysninger om udover, at Musk har snakket med borgmesteren i Miami.
Det er ikke lykkedes mig at finde hvad der ligner officielle løntal for Tesla, sÃ¥ om medarbejderen “pÃ¥ gulvet” er bedre stillet end hos Amazon ved jeg ikke.
Men ingen tvivl om, at Teslas succes og design nok uden tvivl har været meget medvirkende til, at de store bil-producenter nu også kommer med el-biler.