Forside Fora Politik/Samfund Tesla konflikten – hjælp til at forstå Svar til: Tesla konflikten – hjælp til at forstå

#44
Kenkari
Moderator
  • 2995 Indlæg
Offline

Kom nu ind i kampen Kenkari og vis mig kilder som støtter op om din påstand.

Jeg har netop ikke nogen påstand. JEg forsøger at finde hoved og hale i hvad der sker, via respektable medier. Ikke et medie der suger mere røv på Elon Musk end du gør.

Se nu kommer du ind på noget interessant, mainstream medier har bashed Tesla siden tidernes morgen, de har gang på gang bevist at de ikke sætter sig ordentlig ind i emnet inden de dækker emnet. Jeg skulle bede journalisten på DR rette hendes nyhed, da hun bragte misvisende informationer om Tesla, noget som hendes chef gav mig ret i og fik rettet artiklen. Og her kommer svaret på dit spørgsmål: Journalistens undskyldning for at viderebringe villedende informationer i sin Tesla artikel, var at hun “blot citerede hvad andre nyhedsbeaurer (Reuters) skrev. Altså journalisten lavede ingen kildekritik før hun lavede artiklen, hun viderbragte bare hvad andre skrev.

Reuters er et respektabelt medie, og man må som næste led i kæden, forvente at de har gjort deres forarbejde. Hvor har dit medie sine informationer fra? Har de været ude og snakke med alle værkstedsmedarbejdere, siden de kan sige med sikkerhed at kun 30 strejker? Hvor kommer den information fra, at 90% ikke strejker. Du forstår netop ikke hvad kildekritik er. Har du ikke gået i gymnasiet?

Altså over 90% selvsamme medarbejder som ikke gider at have IF Metall’s overenskomst? Ja hvor er IF Metall bare gode af sig!…

Find mig en troværdig svensk kilde der siger det. Du bruger en påstand fra et medie, som ikke er troværdig. Det siger jeg fordi det er Tesla forherligende, ikke på nogen måde har en gram kritik af sig mod dem de forherliger.

Troværdighed er noget du opbygger gennem tid, og ikke bare fordi du lige har klappet et blod-medie sammen på fem minutter og smidt en stak “artikler” ud i verden. Find nogle respektable kilder, bundet på troværdighed.

Indtil da, har vi ikke noget at snakke om. Jeg ved godt du er meget glad for Tesla og Elon Musk. Det er ligesom slået fast gennem en del emner, men du er nødt til at træde lidt til siden, og tænke. “Hvor har de den information fra?” “Hvor kan jeg finde et andet medie, som underbygger den påstand?”

Osv osv osv.

Men det sker jo næppe. Du poster sikkert bare flere links til et eller andet medie, som forherliger Tesla, eller som ingen troværdighed har.

Jeg har fundert noget til dig: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/veoqVL/5-punkter-om-teslakonflikten

Hvorfor skriver en kæmpe stor Svensk Avis ikke i sine fem punkter, at 90% stadig arbejder.

Faktisk, hvis man søger på Tesla i deres arkiv, er der ikke lige umiddelbart noget om, at 90% ikke strejker.

Her er en anden artikel fra The Guardian, med 90% og 130 nævnt. https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/nov/21/tesla-sweden-unions-us-strikes-blockade-carmaker Prøv og læs den. Dét kalder jeg en MEGET troværdig kilde, gør du ikke?

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

  • Dette svar blev ændret 7 måneder, 3 uger siden af Kenkari.
  • Dette svar blev ændret 7 måneder, 3 uger siden af Kenkari.