Forside Fora Mad og drikke Øl-tråden Svar til: Øl-tråden

#35
MiNo
Rusher
  • 739 Indlæg
Offline

#32 meh, det var bedre for 8-10 år siden. Det som ligner specialøl i supermarkedet er i dag ca 90% fra de helt store ølgiganter som faker deres øl til at ligne at de kommer fra special/mikrobyggerier (Anarkist er fx Albani). Det er løgn og latin alt sammen. For 10 år siden, så kunne man faktisk finde lokalt og ægte special øl på hylderne.

Så ja, der er fint udvalg af øl_typer_ nu men det er stort set alt sammen fra de store huse, med hvad det betyder for indhold og sjæl. Det er lige så meget lort, som at tro på at ‘spegepølse af italiensk type’ har noget som helst med den ægte vare at gøre.

Jeg vil lige sige, at jeg synes det er herligt at de store spillere er kommet på banen, og jeg nyder fx en dåse Yakima IPS til en 10’er ofte, og er glad for at det ikke altid skal koster 35 kr for en god øl. Jeg er bare rigtigt ked af, at de har presset de små producenter ud.

Men sådan er danske supermarkeder. Alt kommer fra nogle få firmaer, og derfor har vi verdens ringeste vare variation i butikkerne. Er lige kommer hjem fra tyskland, og selv en totalt udtrådt skodbutik har pænt udvalg, og en tur i citti-park flensburg Lebensmittel får Meny/Irma til at ligne den trætteste og sløjeste Aldi inden de lukkede.