Jeg maa indroemme at isaer efter at vare flytte til usa er jeg staerk tilboejelig til flere ting boer vare skatte finaseret (iser his de traekker mere i topskatten) for ting som ikke er valgbare.
og lige inden argumenter gaa over paa at jeg bare vil have not gratis saa er jeg selv i den hoeje ende af skattetrinene.
min ide at at som et samfund boer vi konsekvent arbejde imod at fjerne mangler for alle startende fra bunden.
polit beskuttelse og hospitals vaeasne og brandvaesne er allerede ting som vi ikke er heeere over og boer ikke vare kapitalisk betingeng for dets eksistent eller service.
Uddanelse er naeste trin da de er en god investering mulighed isaer i dagens samfund hvor alting er globalisret, for dnmark at have en god uddannet arbejds styrke hvad entet der er IT noerder eller haardtarbejde handvaerkere
Bibliotekker giver bade mulighed for selv uddannelse eller ginde noget nyt samt giver en hvis form for general adgang til underholdning. og det hjaelper en del paa koeb og smid vaek affalds belastningen.
Det er nogenlunde her vi er.
Personligt syndes jeg at adgang til en storrelse maessigt effektiv trafikmulighed med potential lav fourenings mulighed er at gode.
mange her siger der komme udgifter det er korrekt men det er i mine opjen naivt set da vi kuin ser paa omkostninger ikke paa debesvarep paa der ikke skal bygges lige saa mange flersporet vaeje af de nuvaerende system aflaster.
nedgang af bil traffik vil jeg tro ogsaa vil hjaelpe paa folk mere vil kore i cykel. ente helt vejen eller som forbinde for endepunkt to den establiseret stats trafik. derved styrker motiones og vi kan denvej maaske spare lidt paa heldbreds vaesenet.
Som samfund er der ting vi ikke laenger boer kaempe med. de buerde vare en basis ting og alle luxus ting skal naturligivs stadigvake vare bag kapitalistik intereste saa der bibeholde en motivations faktor for at tjene tjene flere penge
OM det er DSB eller banedanmark eller noget andet tosserie der skal handteret det er lidt en anden debat.
bare fordi kay borge ikke kan finde ud af at tage bukserne af inde han saetter sig paa toenden er jo ikke rigtige et bivs for at man ikke boer koeber bukser