- Dette emne har 23 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 10 måneder siden af Firestorm.
-
Emne
-
Grrr… Lidt rant, fra min side. Har lige brug for at komme af med det!!!
Undskyld – gammel sag, men med lidt nyt…Jeg blev i august 2018 snydt gennem DBA da jeg ville købe en PlayStation 4. Jeg var ret naiv (det indrømmer jeg gerne) og havde en samtale med sælgeren over mails og overførte – via bankoverførsel – 1.600 kr til ham. Herefter lovede han at sende spillemaskinen – dette skete (naturligvis) aldrig.
Jeg lugtede lunten, da han pludselig blev svær at komme i kontakt med og han sagde han havde afsendt den. Jeg indgav herefter en anmeldelse til DBA (tror faktisk jeg ringede til dem, hvor de fortalte mig, at de havde fjernet hans profil for mistanke of snyd). Jeg ringede herefter til Nordea (da det var den bank jeg havde overført til) som ville kigge på det og vende tilbage.
Jeg havde gemt alle emails fra ham og indgav dagen efter en anmeldelse til Politiet om bedrageri. Jeg overdrog alt materiale, samt kvitteringer for bankoverførsler og alt materiale jeg havde på ham fra DBA (som var meget behjælpelige med hvad jeg skulle bruge).
Tiden gik og jeg havde ikke noget håb eller forventning om, at det ville føre til noget, men i maj 2020, modtog jeg pludelig et brev fra Politiet at de havde anholdt personen og at de ville melde tilbage hvis jeg skulle møde op og vidne. Det skulle jeg ikke og i august 2020, blev han dømt skyldig og skulle betale mig erstatning i form af det fulde beløb (1.600,00 + processrenter) tilbage. Yeaaa!
Nå, men tiden gik og jeg modtog ikke nogle penge. Jeg skrev herefter til retskredsen hvor han var blevet dømt, om hvordan jeg skulle forholde mig. De meddelte mig, at jeg skulle sende ham et brev (fysisk brev) hvor jeg gjorde opmærksom på at han havde et udestående og at jeg skulle give 14 dage til indbetaling – ellers kunne jeg bede Fogedretten om hjælp til inddrivelse. Så godt – så gjort. Jeg udformede et brev, som jeg sendte til ham i starten af november 2020.
Tiden gik og jeg modtog stadig intet. Jeg skrev herefter til Fogedretten d. 3 februar 2021, at jeg havde indgivet varsel om betaling, at han ikke havde overholdt dette og at jeg ønskede at overdrage sagen til Fogedretten.
Jeg modtager så email i e-Boks her til morgen, fra Fogedretten, at sagen er blevet afvist, da skyldneren har erklæret sig insolvent i Oktober 2020. *SUK* *GRRRRRRR* *(forskellige former for våben, bomber osv)* 🙁Jeg ved godt, at man ikke kan “klippe håret af en skaldet” – men omvendt sidder jeg ikke ligefrem tilbage med en følelse af retfærdighed her… Oh, well…
Fik dog af vide, at jeg kan forsøge igen 7. april 2021 at fremsende sagen igen. Så det må jeg vel så forsøge…
Tak fordi I gad lytte til min rant her!
Ja – undskyld folkens – men det var slet ikke sådan jeg havde tænkt mig at starte min først post herinde på det nye site (Fantastisk arbejde, forresten!!). Tænkte bare lige at (Det gamle DR) var et godt sted. 🙂
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...